2018 april

WATER…Het goedkoopste medicijn!

Ons lichaam bestaat voor een groot deel uit water. Ongeveer 75% van ons lichaam is water en slechts 25% is vaste stof. Water is belangrijk voor de absorptie van voedingsstoffen, het verwerken van afval,
celactiviteiten en alles wat nodig is om in leven te blijven. Water drinken is zelfs essentieel om ziektes te voorkomen en jezelf goed te voelen.

Het advies is om dagelijks 8 tot 10 grote glazen water tot je te nemen, ongeveer 2 liter. Maar voor sommige is dit echt een opgave.

Bouw je waterinname rustig op en houd je aan bovenstaande advies, teveel liters water drinken brengt ook risico’s met zich mee.

PRAKTISCH ADVIES

 


Benodigdheden:
1. citroen – munt – limoen
2. aardbei – citroen – basilicum
3. watermeloen – munt
4. sinaasappel – komkommer – munt
5. blauwe bessen – lavendel
6. appel – kaneelstok
7. ananas
8. kiwi – limoen – blauwe bessen – munt
9. ananas – kiwi
10. citroen – framboos

 

Vergeet niet dat je lichaam afhankelijk is van water. Zonder voldoende water loop je een gezondheidsrisico, dus geef je lichaam de meest fundamentele voedingsstof die het verdient! Dit vinden wij echt de belangrijkste gezonde gewoonte.

PROOST

 

 

 

Zwangerschapsyoga wil zeggen met aandacht aanwezig en in verbinding met jezelf en je kindje!

Tijdens de zwangerschapsyoga les verbindt je je met jezelf en je kindje door middel van eenvoudige ademhalingstechnieken en houdingen/poses, die voor iedere zwanger te volgen zijn.

Zwangerschapsyoga kan je helpen om de veranderingen in je lichaam op een ontspannen manier toe te laten. Om je zwangerschap in ontspannen overgave te ervaren, te beleven en te leren vertrouwen op de wijsheid van je lichaam, ook tijdens de bevalling.

Zwangerschapsyoga biedt oefeningen die je spieren en bindweefsel in een betere conditie brengt. Hierbij is er vooral aandacht voor die lichaamsdelen die nu extra worden belast: de rug, het bekken en de benen.

Een goede conditie van lichaam en geest vormt de beste voorbereiding op de komende geboorte. Door met yoga regelmatig tijd voor jezelf vrij te maken kun je de zwangerschap en de bevalling bewuster en meer ontspannen beleven. Bovendien leer je tijdens de lessen speciale ademhalingstechnieken om de weeën op te vangen.

De zwangerschap is een bijzondere tijd waarin je lichaam en geest zich klaarmaken om nieuw leven geboren te laten worden. De yogalessen helpen je om je voor te bereiden op de bevalling en je kindje met open armen te kunnen ontvangen.

Zwangerschapyoga kun je volgen op maandag 19.00 uur en/of woensdag 09.00 uur.
De lessen zijn laagdrempelig en down-to-earth.
Je kunt aan lessen deelnemen wanneer en hoe vaak je zelf wilt want onze lessen zijn vrije inloop.
Betalen gaat per les dus je zit nergens aan vast.
Wij adviseren te starten vanaf 14 weken dan is vruchtje goed ingenesteld.
Later instromen is geen probleem. 

Tijdens de lessen is persoonlijke aandacht gewaarborgd; er is tijd voor het delen van de ervaringen!
Je bent van harte welkom in de lessen.

Liefde, warmte, aandacht en ontspanning zorgen voor een optimale omgeving voor de groei van het kind.

 Quotes van bevallen moeders uit onze lessen;

“De ademhalingsoefeningen, hebben mij er zo goed doorheen geholpen.
Ik voelde dat ik de regie had, voelde me zo sterk en krachtig”

“De verloskundigen zagen direct dat ik zeangerschapsyoga had gedaan.
Ik kon de weeen zo rustig en makkelijk weg ademen” 

“Door de weeëndans kon ik mijn ontsluitings weeën zo goed opvangen” 
“Ik heb zoveel aan de ademhalingsoefeningen gehad, hoorde steeds je checklistpuntje;                                                     ‘je gezicht en kaken ontspannen”

“Door het toepassen van de verschillende ademhalingen kon ik de ontsluitingsweeën goed opvangen. Ik raakte in een soort roes voelde me sterk en heel zelfverzekerd.” 

“ De verloskundige zag hoe goed en sterk team we waren, we deden het echt samen”